Marzysz o tym by zostać profesjonalną wedding plannerką, ale nie wiesz od czego zacząć?
Na dobry początek powinnaś wybrać się na SZKOLENIE, na którym nauczysz się wszystkiego co będzie Ci potrzebne kiedy otworzysz własną agencję ślubną. Pamiętaj, że nie chodzi tylko o to jak zorganizować ślub i przyjęcie, ale przede wszystkim musisz wiedzieć:
– jak na co dzień prowadzić agencję ślubną
– jak skutecznie pozyskiwać klientów
– poznać metody negocjacji oraz skutecznej sprzedaży
– jak najefektywniej promować swoje usługi
IDENTYFIKACJA WIZUALNA FIRMY
Identyfikacja wizualna – to całość symboliki stosowanej przez firmę, czyli wszystko to, po
czym można „na zewnątrz” rozpoznać, że to właśnie nasza firma; to kolorystyka, logo,etc.
Są to kolejne elementy, poprzez które buduje się relacje z otoczeniem.
Na identyfikację wizualną firmy składa się:
symbol firmy (znak i logotyp firmowy),
kolory firmowe,
symbole dekoracyjne,
typografie dekoracyjne,
druki firmowe (papier, koperty, dokumenty i inne),
identyfikatory pracowników,
stemple, – materiały reklamowe,
materiały drukowane dla celów public relations,
środki transportu (samochody ciężarowe, osobowe),
ubiór pracowników,
wystrój stoisk targowych,
aranżacja wnętrz siedziby firmy oraz wygląd otoczenia,
tablice i tabliczki informacyjne, szyldy reklamowe,
opakowania
Aby stworzyć skuteczną identyfikację wizualną firmy trzeba wziąć pod uwagę 4 kluczowe rzeczy:
1) grupa docelowa– zanim przystąpimy do wymyślania nazwy, stworzenia loga itp. trzeba się zastanowić do kogo chcemy trafić z naszą ofertą firmową, czyli określić sobie tzw. grupę docelową, inaczej grupę naszych potencjalnych klientów, nasz target
-przykładowe cechy określające grupę docelową:
płeć
wiek
miejsce zamieszkania
aktywność zawodowa
wysokość zarobków
ulubione media
zainteresowania
brak im czasu na organizację własnego ślubu
duże wymagania
mają konkretny pomysł na ślub
brak im pomysłu na ślub
napotkali na problem podczas organizacji
-nakreślenie cech potencjalnego klienta pomaga nam w efektywnym trafieniu do niego z przekazem. Przykładowo zupełnie inne media wybierzemy chcąc trafić ze swoim komunikatem do mężczyzn a inne próbując dotrzeć do kobiet; innym "językiem" będziemy komunikować do młodych ludzi, a innym do ich rodziców; w hasłach reklamowych możemy podkreślać np. oszczędność czasu przy organizacji ślubu z konsultantem, albo niezliczone pomysły.
2) konkurencja- aby zbudować wizerunek własnej firmy trzeba koniecznie najpierw przeanalizować konkurencję; po pierwsze trzeba pamiętać o tym, że przy aktualnym rozwinięciu usług wedding palnnerskich w Polsce praktycznie każda agencja jest naszym potencjalnym konkurentem, dlatego trzeba się przyjrzeć większości z nich. Analizując konkurencję bierzemy pod uwagę:
nazwę
logo
kolorystkę
stronę www
realizacje
styl komunikacji
target (grupę docelową)
ofertę
działania marketingowe
wizerunek konsultantów
3) styl komunikacji – zależy od charakteru i wizerunku firmy oraz jej grupy docelowej; konieczne jest podtrzymywanie wybranego stylu komunikacji we wszystkich przekazach skierowanych do otoczenia; ważne jest również, żeby odzwierciedlał styl jaki reprezentuje dany konsultant, może być bardziej formalny lub bezpośredni
-można podzielić grupę docelową, czyli potencjalnych odbiorców naszych komunikatów ze względu na zmysł ich przyswajania (jest to tzw. system reprezentacyjny WAK):
Wzrokowcy, czyli większość społeczeństwa
Myślą głównie obrazami, koncentrują się na przekazie wizualnym, a dostęp do ich umysłu można otworzyć zwrotami typu: „Wyobraź sobie”, „pomyśl o…”, „zastanów się nad”, a także dziesiątkami predykatów: „spoglądać”, „widzieć”, „mrok”, „cień”, „światopogląd”, „zauważyć” etc. Do wzrokowców najczęściej trafiają historie opowiedziane językiem obrazów, przebierane kolorami, kontrastem i rozmiarem oferowanych dóbr.
Słuchowcy
Budując komunikat reklamowy dla słuchowców warto posiłkować się następującą listą predykatów: „wysłuchać”, „słyszeć”, „szeptać”, „głośno”, „cicho”, „krzyk”, „wrzawa”, „stonowany”, „tonacja”, „akompaniować”, „drugie skrzypce” itp.
Kinestetycy
Osoby rozumiejące otoczenie przede wszystkim fizycznym poznaniem. „Dotykać”, „pchać”, „twardy”, „ciepły”, „zimny”, „ostry” – to kilka z wielu predykatów, które warto zastosować tworząc komunikat reklamowy dla tej grupy odbiorców.
4) kolorystyka w marketingu
„Badania pokazują, że dokonując oceny innej osoby czy produktu, w ciągu 90 sekund pierwszego kontaktu wzrokowego, kolor ma wpływ na 62% do 90% naszej oceny.” Źródło: CCICOLOR – Institute for Colour Research.
Daje to szansę każdej osobie zajmującej się marketingiem na świadome wpływanie na odbiór reklamowanego produktu czy marki. Za pomocą odpowiedniego używania kolorów możemy wysyłać pozytywny bądź negatywny komunikat, możemy kształtować opinię i nastrój naszego odbiorcy.
Przykłady kolorów i ich znaczeń:
Czerwony. Jest to kolor bardzo agresywny. Kojarzy się z odwagą, męstwem, energią i ekscytacją. Jest bardzo dobry, jeśli chcemy użyć go do wezwania do akcji. Bardzo ładnie się komponuje z neutralnymi kolorami, ale będzie się gryzł z niebieskim, zielonym i purpurowym. Możesz trochę osłabić czerwień innymi ciepłymi kolorami takimi jak pomarańczowym, żółtym czy brązowym.
Niebieski. Intelekt, równowaga, komunikacja, wydajność, obowiązek, logika, spokój, ale z drugiej strony brak emocji, powściągliwość, rezerwa. Niebieski sugeruje spokój, pewność i harmonię.
Biały. Białe tło sugeruje profesjonalizm. Biały jest kolorem czystości, klarowności i prostoty. Sugeruje młodość, niewinność, wydajność i wysublimowanie. Niestety z drugiej strony może wywierać wrażenie przesadnej sterylności, zimna, wyższości i niedostępności.
Zielony reprezentuje stanowczość i spokój. Sugeruje również harmonię, równowagę, miłość i naturę. Dla niektórych jest również kolorem lojalności i inteligencji, dlatego staje się logicznym wyborem przy wyborze kolorów dla firm zajmujących się finansami. Reprezentuje również płodność i zdrowie. Z zielonym trzeba jednak uważać, ponieważ dla niektórych jest mdły, nudny oraz reprezentuje stagnację i brak ruchu.
Czarny jest postrzegany, jako ciężki kolor żałoby i depresji, ale używany ze smakiem oraz w odpowiednich warunkach może podkreślać wspaniałość sprzedawanego przedmiotu, jego elitarność, bezpieczeństwo, wydajność, moc, klasę i smak.
Szary. Pozytywne w nim jest to, że jest neutralny, jednak komunikuje także brak pewności siebie, depresję, brak energii i stagnację.
Różowy. Jest to bardzo spokojny kolor. Podkreśla kobiecą stronę, ciepło, pielęgnowanie, miłość, seksualność, przetrwanie gatunku. Niesie jednak ze sobą skojarzenia przesadnej ostrożności, psychicznej słabości i zniewieścienia.
Żółty, ten z kolei prezentuje optymizm, pewność siebie, emocjonalną siłę, kreatywność i ekstrawertyczny charakter. Z drugiej strony sugeruje irracjonalność, strach, przewrażliwienie i niepokój.
Pomarańczowy. Kolor ten symbolizuje psychiczny komfort, ciepło, bezpieczeństwo, zmysłowość, pasję, obfitość i zabawę. Źle dobrany może jednak być wyrazem demoralizacji, frywolności, frustracji i niedojrzałości.
Fioletowy to kolor luksusu, wizji, duchowej świadomości, prawdy, autentyczności i jakości. Mimo to może jednocześnie symbolizować wycofanie, dekadencję, ograniczenie i niższość.
Kiedy już wiesz kto będzie Twoim klientem i jak do niego trafić możesz zaczynać spełniać swoje marzenie. Pamiętaj – wybierz profesjonalnego grafika, który stworzy dla Ciebie cały branding. Nie bądź łasa na osoby lub firmy, których ceny są niskie – znasz powiedzenie „chytry dwa razy traci”? Idealnie tu pasuje. Jeśli zaoszczędzisz i zdecydujesz się na taniego grafika do stworzenia całej identyfikacji wizualnej i do stworzenia strony www będziesz żałować i już po roku będziesz musiała wszystko przygotować od nowa. Nie wierzysz mi? Poobserwuj przez rok nowo powstające agencje ślubne. Bardzo szybko się zamykają bo popełniają mnóstwo błędów na starcie. Jeśli chcesz tego uniknąć wybierz się na szkolenie do nas.
No i to co powinno Cię najbardziej interesować czyli ILE TO KOSZTUJE?
OSZTY POCZĄTKOWE przy zakładaniu własnej agencji ślubnej:
projekt logo z księgą znaku ( około 10 stron ) : 2000zł
pełny brand manual około 50-60 stron – 6000 zł
projekt papeterii: wizytówki + papier firmowy + teczki + koperty + stopki mailowe – 2000 zł
projekt roll up – 600 zł
projekt prezentacji w Power Poincie (strona główna + środki + zakończenie) – 500 zł
strona www – czyli to co absolutnie najważniejsze bo to nasza wizytówka – 10 000zł
domena – od 0zł do 100zł ( chociaż możesz wymyślić taką nazwę, że domena będzie kosztował kilkaset złotych czy kilka tysięcy nawet )
jednorazowo ( roczna ) kampania reklamowa w portalach ślubnych – ok. 4000 zł
samochód osobowy, laptop, drukarka, skaner – 30 000 zł – 100 000 zł
biuro (wynajem, aranżacja) – 3000 zł – 20 000 zł
RAZEM w najdroższej opcji to nawet blisko 150 000zł a w opcji najtańszej to wydatek około 50 000zł.
Wiem wiem…pomyślisz, że to niemożliwe, że przesadzam. Przecież agencja ślubna to tylko laptop i strona www a zatem żaden wydatek A jednak… to ogromny wydatek jeśli chcesz zajmować się tym profesjonalnie.
KOSZTY (średnio )MIESIĘCZNE/ ROCZNE:
ZUS ok. 1200 zł/miesięcznie
księgowy 250zł/miesięcznie
paliwo 500zł/miesięcznie
hosting i domena ok. 600zł/rocznie
prawnik 200zł/miesięcznie
telefon z Internetem w biurze ok. 200zł/miesięcznie
marketing około 20 000zł ( pozycjonowanie strony, reklamy, targi, gale, linki sponsorowane, artykuły na bloga, prowadzenie bloga, FB i inne social media )
spotkania z klientami poza biurem (lunche, kawy) 400zł/miesięcznie
RAZEM daje nam to ROCZNIE kosztów prowadzenia agencji na około 50 000zł.
Te i inne informacje na temat otwarcia własnej agencji, na temat promocji usług wedding plannerskich oraz wielu innych aspektów z branży ślubnej dostępne są w naszej obszernej książce szkoleniowej, którą otrzymasz podczas szkolenia organizowanego przez naszą agencję.
Zapytaj o PROGRAM oraz TERMIN szkolenia:
biuro@agencjaspinki.pl
Pozdrawiam i życzę powodzenia!
Karina Ciosk