Nasi trenerzy to zespół doświadczonych wedding plannerów, specjaliści od marketingu, PRu, zarządzania i sprzedaży, którzy dzielą się podczas szkoleń swoją obszerną wiedzą, popartą ogromnym doświadczeniem.
Jeżeli szukasz ciekawego zajęcia i chcesz zmienić coś w swoim życiu, a jednym z Twoich pomysłów jest spróbowanie sił w zawodzie konsultanta ślubnego… to musisz wiedzieć, że tak jak w każdym innym zawodzie również i w tym czyha na Ciebie kilka istotnych zagrożeń i pułapek.
A teraz mamy coś dla Ciebie na uspokojenie!
Zapraszamy Cię na szkolenie spełniające Twoje potrzeby. Podczas kursu poznasz najważniejsze informacje dotyczące zawodu konsultanta ślubnego i branży, uzyskasz niezbędną wiedzę potrzebną do postawienia pierwszych kroków w branży ślubnej. Udzielimy kompletnych odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania, rozwiejemy wątpliwości i wskażemy właściwą drogę rozwoju - dzięki czemu nabierzesz pewności siebie oraz silnej motywacji do dalszego działania.
Zamknięta w pigułce wiedza, którą chcemy Ci przekazać, zawiera najważniejsze i najistotniejsze zagadnienia związane z zawodem konsultanta ślubnego. Wszystko, co przekażemy Ci podczas szkolenia, będzie dla Ciebie podstawą i solidnym fundamentem do budowania swojego doświadczenia w tym pięknym, ale też niełatwym zawodzie.
Solidne i rzetelne przekazanie tej wiedzy nie jest łatwym zadaniem, bardzo ciężko jest to zrobić w okrojonym czasie bez wpływu na poziom szkolenia. Dlatego, mając na uwadze najwyższą jakość i wartość merytoryczną, kurs trwa dwa dni – tylko u nas! Poruszamy zagadnienia m.in. związane z pracą konsultanta ślubnego, radzimy jak w rozkręcić i prowadzić własną agencję ślubną, zaprezentujemy elementy sprzedaży usług Premium, nauczymy Cię zarządzania projektem i zespołem oraz przekażemy Ci wiele innych niezbędnych informacji z zakresu branży ślubnej.
Będzie nam bardzo miło gościć Cię na naszym szkoleniu.
Zapraszamy do zapoznania się z programem i terminami szkoleń.
1. Kim jest konsultant ślubny
- Wprowadzenie do zawodu – istota i cechy charakterystyczne, jego plusy i minusy
- Obowiązki konsultanta ślubnego i jego rola w organizacji wesel
- Dress code i wizerunek konsultanta ślubnego
- Cechy szczególne profesjonalnego konsultanta ślubnego
- Jak pracuje konsultant ślubny - organizacja czasu pracy
- Po co zatrudniać konsultanta ślubnego
- Mity o zawodzie konsultanta ślubnego i ich wpływ na jego pracę
- Prezentacja wybranych konsultantów w Polsce
2. Analiza Rynku Ślubnego w Polsce
- Rynek ślubny w Polsce i jego charakterystyka - specyficzna branża weselna
- Rola i miejsce konsultanta ślubnego na rynku ślubnym
- Jak poruszać się po rynku ślubnym
- Polskie Stowarzyszenie Konsultantów Ślubnych – czym jest ? kogo zrzesza ? jak się dostać ? jakie są korzyści ? czy warto ?
3. Etapy organizacji przyjęcia ślubnego
- Elementy składowe organizacji wesel krok po kroku
- Ankieta ślubna – omówienie, ćwiczenie
- Planowanie i organizacja ślubów i przyjęć weselnych
- Przygotowanie kosztorysu ślubu i wesela – omówienie, ćwiczenie
- Harmonogram / terminarz, czyli co i w jakiej kolejności organizować
- Przygotowanie harmonogramu – omówienie, ćwiczenie
4. Współpraca z podwykonawcami
- Budowanie bazy podwykonawców
- Weryfikacja i ocena podwykonawców – ceny, jakość, konkurencyjność
- Umowy - omówienie kluczowych punktów umowy z lokalem, zespołem, fotografem, video itd.
- Współpraca z lokalami - zagrożenia i kluczowe elementy współpracy, rozwiązywanie sporów
- Współpraca z fotografami i kamerzystami - korzyści i zagrożenia
- Współpraca z florystką i firmami dekoracyjnymi – projektowanie ślubu
- Współpraca z obsługą techniczną - scenografie, oświetlenie, nagłośnienie, firmy namiotowe
- Współpraca z zespołem, DJ’em, wodzirejem
- Logistyka - transporty, noclegi – planowanie i zarządzanie
- Repertuar muzyczny na przyjęciu
- Papeteria ślubna - karty menu, winietki, tablica z rozsadzeniem gości, księga gości, dobieranie odpowiednich projektów
- Prezenty i upominki dla gości i rodziców
- Współpraca z podwykonawcami zatrudnionymi przez Parę Młodą – cechy organizacyjne
- Rozliczenia z podwykonawcami
- Zagrożenia przy organizacji , zapobieganie i rozwiązywanie problemów
5. Organizacja ślubu
- Ślub w Kościele i USC – kluczowe elementy
- Ślub humanistyczny, symboliczny z aktorem – wskazania, wymagania i formalności
- Formalności ślubne - wymagane dokumenty w USC, Kościele, terminy składania dokumentów dla ślubów cywilnych, kościelnych, konkordatowych, innych
- Ślub plenerowy - jak zorganizować, wybór miejsca, formalności
- Wybór miejsca zaślubin - wytyczne Kościoła i USC
- Porady organizacyjne - zagrożenia i kluczowe elementy
- Śluby międzynarodowe – dokumenty, wymagania i formalności
- Oprawa muzyczna ślubu – trendy, możliwości i oczekiwania klientów
- Atrakcje ślubne
- Koordynacja ślubu
- Wymagane licencje dla podwykonawców
6. Organizacja przyjęć weselnych
- Tradycyjne polskie wesele – zwyczaje, trendy , oczekiwania klientów
- Właściciel lokalu/Manager vs konsultant ślubny – współpraca, wizje, wspólne cele, oczekiwania
- Modne przyjęcia weselne
- Niekonwencjonalne przyjęcia
- Wesela międzynarodowe – cechy szczególne, oczekiwania,
- Produkt wesele – co wyróżnia wesele zorganizowane przez profesjonalnego konsultanta
- Wesela tematyczne
- Papeteria ślubna
- Wesele w plenerze - jak organizować, jak przygotować budżet, namioty, catering, zagrożenia i bezpieczeństwo, plan A i plan B
- Jak wybrać odpowiednie miejsce na przyjęcie weselne
- Ustawienie stołów, bufetów, sceny i parkietu – jak wyliczać komfortową ilość miejsca – ćwiczenie
- Rozmieszczanie gości przy stołach
- Stół Pary Młodej – ustawienie, ilość miejsc przy stole
- Dobór menu weselnego – jak to zrobić ? zasady, zwyczaje, trendy i oczekiwania klientów
- Atrakcje kulinarne
- Torty i bufety słodkie – tradycje, zwyczaje, nowości i trendy. Jak zachwycić gości ?
- Alkohole – dobór i wyliczanie ilości
- Oprawa muzyczna wesela – właściwy dobór, trendy
- Gdzie najlepiej umieścić obsługę
- Porady organizacyjne – klienci, podwykonawcy, goście
- Atrakcje weselne – oczekiwania klientów, co jest na czasie, czego lepiej unikać
- Prezenty dla rodziców i dla gości
7. Stylizacja Ślubu i Wesela
- Ślubny design
- Trendy ślubne
- Jak dobrać odpowiednią stylizację dla Pary Młodej – najnowsze trendy
- Jak znaleźć sposób i dobrać odpowiednią stylizację
- Wesela stylizowane tematem przewodnim – najciekawsze tematy, dobór i realizacja
- Projektowanie dekoracji ślubnych
- Projektowanie dekoracji weselnych
- Stylizacja lokalu, a dobór dekoracji weselnych
- Stylizacja Panny Młodej
- Stylizacja Pana Młodego
- Stylizacja druhen
- Stylizacja dróżbów
- Największe stylizacyjne pułapki i jak sobie z nimi radzić
- Pojazd ślubny – dobór i dekoracje
- Dobór firmy dekoratorskiej
- Wyliczanie budżetu na dekoracje – przeliczniki na ilość stołów i gości
- Ćwiczenie ze STYLIZACJI – uczestniczki/y szkolenia dzielimy na kilka grup, które będą miały za zadanie spiąć różne stylizacje tak, aby wszystko było spójne. Omówienie trendów.
8. Koordynacja dnia Ślubu
- Co to jest koordynacja i po co jest
- Tworzenie scenariusza - ćwiczenie
- Schemat tygodnia pracy koordynatora ślubnego przed ślubem
- Zasady pracy podczas koordynacji
- Oczekiwania Pary Młodej i wsparcie dla gości – najczęstsze sytuacje, zapobieganie i rozwiązywanie problemów. Dokładne omówienie. Case study.
- Logistyka w dniu ślubu – Para Młoda, goście, lokal, muzyka, foto, video
- Zarządzanie podwykonawcami – lokal, oprawa muzyczna, dekoracje, foto, video, inne
- Pojawiające się problemy – zapobieganie i bieżące rozwiązywanie
- Sytuacje kryzysowe – jak zapobiegać i reagować
- Niezbędnik koordynatora ślubnego
- Koordynacyjne case study
- Rozliczenia z podwykonawcami
9. Współpraca z Parą Młodą i Rodzicami
- Oczekiwania Pary Młodej wobec konsultanta ślubnego - analiza wartości
- Umowa z klientem - punkty kluczowe
- Sytuacje kryzysowe, zagrożenia – przypadki, zapobieganie i rozwiązywanie sporów
- Sposoby rozliczeń
- Współpraca z wymagającym klientem - case study
- Wpływ otoczenia na relacje z Parą Młodą - rodzina, przyjaciele, znajomi - case study
- Klient VIP
10. Ślubny Savoir-Vivre
- Papeteria ślubna - jak zapraszać ? Co powinno być w treści kart menu ? Gdzie kładzie się winietki ?
- Wokół stołu - jak powinien być nakryty ? Jak powinien wyglądać ? Co jest eleganckie a co tylko modne ? Jak nakrywać do stołu ? Jak podawać do stołu ? Zwyczaje obowiązujące przy stole.
- Jak dobrać odpowiednie menu
- Napoje alkoholowe i bezalkoholowe - w czym je i do czego serwujemy ?
- Dobre maniery Pary Młodej
- Dobre maniery gości
- Dobre maniery konsultanta ślubnego
- Rozwiązywanie problemów: Para Młoda – Rodzice
- Jak usadzić gości
- Co wypada a czego nie ?
- Formy przyjęć w dyplomacji
- SV na spotkaniu z klientem netykieta czyli SV w internecie
11. Zakładamy firmę. Zarządzanie
- Przygotowanie biznesplanu i jego wpływ na rozwój biznesu
- Założyłem/am firmę i co dalej
- Zarządzanie firmą w branży ślubnej
- Planowanie budżetu firmy - koszty i przychody
- Strategia rozwoju firmy
- Koszty początkowe przy zakładaniu agencji ślubnej
- Koszty utrzymania agencji ślubnej w skali miesiąca i roku
- Jak zbudować ofertę cenową?
12. Sprzedaż
- Sposoby sprzedaży usług Agencji Ślubnej – rodzaje ofert
- Cechy skutecznej oferty sprzedaży
- Jak zacząć sprzedawać bez portfolio
- Budowanie portfolio
- Jak zdobyć pierwszego klienta
- Sposoby pozyskiwania klientów
- Badanie potrzeb klienta
- Cechy charakterystyczne klientów agencji ślubnej
- Automatyzacja Marketingu i jej wpływ na sprzedaż
- CRM jako narzędzie wspierania sprzedaży
13. Etapy współpracy z klientem
- Pierwszy kontakt (mailowy i telefoniczny) – ćwiczenie
- Przyjazna komunikacja
- Przygotowanie materiałów do spotkania z klientem
- Ankieta (jak ją stworzyć i omówić?)
- Pierwsze spotkanie z Klientem – ćwiczenie
- Przygotowanie kosztorysu uroczystości – ćwiczenie
- Oferta, zakres usług, wyliczenie ceny za usługę konsultanta ślubnego
- Umowa z klientem (dokładne omówienie każdego paragrafu)
- Harmonogram/terminarz (czyli co i w jakiej kolejności należy organizować?) – ćwiczenie
- Trudne sytuacje (rozmowy konsultant – klient, rozwiązywanie problemów)
- Przedstawianie i porównywanie ofert podwykonawców
- Zarządzanie budżetem weselnym
- Rozliczenia z klientem po weselu
- Współpraca z wymagającymi klientami (w tym klientami VIP)
14. PR/Marketing Agencji Ślubnej
- Identyfikacja wizualna firmy
- Cechy skutecznej strony www i jej rola w sprzedaży usług Wedding Plannera
- Klient agencji ślubnej – klient docelowy ( kto nim jest i jak go znaleźć ? )
- Analiza konkurencji
- Komunikacja zewnętrzna agencji ślubnej
- Rynek mediów
- Działania marketingowe i PR’ owe
- Sposoby dotarcia do potencjalnych klientów (jak zdobyć pierwszego klienta?)
- Budowanie marki (korzyści z dobrego wizerunku firmy i sprzedaż usługi dobrej jakości)
- Social media – rodzaje, analiza korzyści
- Niezbędne działania: pozycjonowanie, kampanie AdWords, płatne reklamy w internecie, akcje promocyjne, konkursy branżowe i targi branżowe
- Jak dobrze prowadzić bloga firmowego?
15. Pierwsze kroki po szkoleniu
- Co dalej po szkoleniu
- Jak stawiać pierwsze kroki w zawodzie
- Od czego zacząć i na czym się skupić w pierwszej kolejności
- Jak dalej rozwijać się w zawodzie
Dodatkowe zajęcia podczas szkoleń oraz ćwiczenia
- na przykładzie filmów z naszych realizacji omawiamy najistotniejsze szczegóły związane z organizacją ślubów i przyjęć weselnych
- prezentujemy i omawiamy najciekawsze zdjęcia ślubne oraz jak rozpoznać profesjonalną fotografię
- omawiamy na konkretnych przykładach jak stworzyć kreatywną i spersonalizowaną papeterią ślubną
- na bazie ćwiczeń uczymy się jak skutecznie poruszać się w zawodzie konsultanta ślubnego:
- pierwszy kontakt z klientem
- sprzedaż usług Premium
- negocjacje z klientem oraz podwykonawcami
- wycena swojej pracy
- tworzenie skutecznej oferty sprzedażowej
- wiarygodny kosztorys
- ankieta pary młodej
- scenariusz przyjęcia
PARTNERAMI MERYTORYCZNYMI
naszych szkoleń są firmy z branży ślubnej o wysokiej jakości usług,
nagradzane i doceniane w całym kraju a nawet za granicą.
GRAND HOTEL 4**** – tutaj codziennie uczestniczki/y naszych szkoleń mają lunch. Dodatkowo w sobotę manager hotelu oprowadza nas po obiekcie, trwa rozmowa o współpracy z hotelem, parą młodą i agencją ślubną – zapraszamy Was na degustację menu weselnego z omówieniem przez szefa gastronomii jak dobierać menu na przyjęcie + spotkanie z somalierem i degustacja win.
Na szkoleniu dodatkowo wykłady gościnne naszych partnerów *:
- STREFA ŚWIATŁA – wykłada właściciel firmy Michał Lewandowski: oświetlenie na przyjęciach, trendy w oświetleniu, kolorystyka w oświetleniu i jaki ma to wpływ na pracę fotografa i kamerzysty, współpraca z parą młodą oraz agencją ślubną
- POKUSA – wykłada właściciel firmy i mistrz florystyki Edyta Zając-Chruściel: style w dekoracjach, trendy ślubne w dekoracjach, małe i duże budżety – jaki ma to wpływ na wygląd sali weselnej, współpraca z parą młodą oraz agencją ślubną
- PROSTUDIO – wykłada właściciel firmy Marcin Zakrzewski: jak powinien wyglądać profesjonalny ślubny film, jak weryfikować filmowców, jak oglądać portfolio, współpraca z parą młodą oraz agencją ślubną
- MARCIN CHRUŚCIEL: jak powinien wyglądać profesjonalny reportaż i plener ślubny, jak weryfikować fotografów, jak oglądać portfolio, współpraca z parą młodą oraz agencją ślubną
- KAROL KUBARA: jak powinien wyglądać profesjonalny reportaż i plener ślubny, jak weryfikować fotografów, jak oglądać portfolio, współpraca z parą młodą oraz agencją ślubną
- ZESPÓŁ 5 NAD RANEM – wykłada dyrektor muzyczny zespołu Sebastian Sipa: jak weryfikować i oceniać zespoły coverowe na wesela, współpraca z parą młodą oraz agencją ślubną
- Wizyta w salonie sukien ślubnych. Omówienie trendów i doborów sukien ślubnych.
- Makijażystka MAGDALENA CHAJDUK: opowie o profesjonalnym makijażu ślubnym, dlaczego ważny jest makijaż próbny, współpraca z parą młodą i agencją ślubną.
- PROJEKT SŁOWO – Maria Wawrzykowska, copywriterka i wielbicielka branży ślubnej, w której pracuje nieprzerwanie od 10 lat. Ekspert od słowa pisanego, miłośniczka social mediów. Jej wykład poświęcony jest temu jak działać w sieci, by zdobyć klientów i dobrze wypromować swoją markę w sieci.
* - wykład min. jednego z naszych partnerów z listy
W cenie szkolenia otrzymujesz:
W cenie szkolenia - kawa, herbata, napoje, przekąski, owoce, bufet słodki, obiady. Bardzo łatwy dojazd z każdego zakątku kraju - szkolenie odbywa się w centrum Kielc, 3 min. pieszo od dworca PKP, PKS, 10 min. pieszo od hotelu IBIS w cenie 130zł/doba ze śniadaniem lub Hotel Kielce ok 100 zł ze śniadaniem 5 min. pieszo do naszego biura i 10 min. do PKP, PKS.
Cena 4 - dniowego kursu poziomu Master wynosi: 2550 zł.
Nasi trenerzy to zespół doświadczonych wedding plannerów, specjaliści od marketingu, PRu, zarządzania i sprzedaży, którzy dzielą się podczas szkoleń swoją obszerną wiedzą, popartą ogromnym doświadczeniem.
Akademia Pani SPINKI to szkolenia dla WSZYSTKICH zainteresowanych poszerzaniem wiedzy na temat branży ślubnej, którzy chcą wiedzieć więcej o organizacji ślubów: przyszłych konsultantów ślubnych, panien młodych, właścicieli...
Zaczęliśmy szkolić jako pierwsza agencja ślubna w Polsce – już w 2008 roku! Program dostosowujemy do wciąż rozwijającej się branży ślubnej – do czego przyczynia się także Akademia Pani SPINKI.